
Фахівці нагадують, що наступного року припиняє дію пільга щодо мита й імпортного ПДВ на електромобілі/електрокари, а знавці кажуть, що на її подальше продовження шансів практично немає, посилаючись на лист голови фінансового комітету ВР Данила Гетманцева від 19 липня із закликом до порядності (“припиніть посилати гінців”), де вказується й на війну, й на те, що товари ці дорогі (тобто бідні люди не постраждають).
Тож з 1 січня 2026 року при розмитненні електромобілів слід буде сплачувати мито 10%, акциз із рахунку 1 євро за кВт•год ємності батареї й ПДВ 20% від суми вартості електроавто, мита й акцизу.Тобто електрокари з майбутнього року подорожчають в 1,10х1,20=1,32 рази, й той, що зараз вартує 12 тис. доларів, вартуватиме близько 16, а той, що 70, – десь 92-93 тис. доларів.
А матеріал цей (на електромобкарприкладі) – на зовсім іншу тему: щодо важливості мати фахівців за спеціальністю D1 (071) “Облік і оподаткування”. Ще до оприлюднення позиції Гетманцева вони закликали не тягнути з купівлею, а тепер електромобілі можуть подорожчати “превентивно” – під раптовий новий попит.
Так от – щодо цієї спеціальності. Справа не тільки в тому, що її володар може працювати бухгалтером, економістом, аудитором (втім, це – після додаткового іспиту), фінансовим аналітиком, менеджером з продажу [й купівлі], бізнес-аналітиком, фахівцем з ЗЕД і її обліку, митним інспектором, податківцем (чи, “навпаки”, податковим консультантом) тощо, а й у тому, що він володіє усіма відповідними знаннями В КОМПЛЕКСІ, тобто СИСТЕМНО. Отаким і слід купляти електромобілі – щоб і довкілля зайве не забруднювали, й власне здоров’я зберігали, не вдихаючи непотрібного.
Джерело: OBOZ.UA