Через 3-5 років в Україні можуть з’явитися сервіси роботизованих таксі. Наразі ж на заваді стоїть низка факторів, зокрема необхідність законодавчого регулювання та розвитку дорожньої інфраструктури, але в Uklon планують роботу на цьому напрямі.

Про це заявив СЕО компанії Сергій Гришков. Як пише delo.ua, в найближчому майбутньому компанія готується досліджувати моделі співпраці з AV-компаніями, які займаються розробкою та впровадженням автономних транспортних засобів (Autonomous Vehicles).

Що треба Україні для впровадження роботаксі

“В Україні потрібно відтестувати AV-систему, зрозуміти розмір інвестицій та капітальних вкладень в інфраструктуру доріг українських міст і законодавче регулювання. Наприклад, для коректної роботи всюди має бути достатньо гарна якість доріг та рівномірна дорожня розмітка“, – наголосив Гришков.

Він додав, що потрібно також ухвалити законодавство, яке врегулює правові норми використання автономних авто, відповідно до вимог автономності авто за шкалою SAE (Society of Automotive Engineers). Це міжнародний стандарт, який визначає ступінь участі водія в керуванні автомобілем.

“Я бачу автономні авто нішею з гарним потенціалом, але в найближчі роки в Україні можливе використання в обмежених умовах. Наприклад, у військовій логістиці, на певних закритих маршрутах, де є гарна розмітка тощо”, – додав голова.

Роботаксі: які фактори визначають вартість

З огляду на деякі обставини, вартість роботизованого таксі може бути як нижчою, так і вищою за звичайне. Зокрема, використання цієї технології здешевлюється з таких причин:

  • Відсутність витрат на водія. Роботаксі не платять зарплату, чайові не потрібні – це одна з головних статей економії.
  • Цілодобова робота. Машини можуть працювати 24/7 без змін і перерв, що знижує собівартість.
  • Оптимізація маршрутів. Алгоритми можуть уникати заторів, зменшувати час у дорозі й витрати на паливо або заряд.
  • Масовість знижує ціну. Чим більше таких авто на ринку – тим нижча ціна завдяки конкуренції.

Втім, деякі фактори підтримують ціни на такі послуги на певному рівні. Йдеться про:

  • Високу вартість технологій. Системи автономного керування, сенсори, камери – усе це коштує дуже дорого. На старті це може робити поїздки дорожчими.
  • Потреба в ліцензіях, страховці, обслуговуванні. Компанії поки що вкладають великі гроші в запуск, і це може позначатись на ціні.
  • Закони ринкового ціноутворення. Навіть якщо собівартість нижча, оператори можуть ставити ціну, близьку до звичайного таксі, – щоб більше заробити або не знецінювати ринок.

Наприклад, у США вже запустили сервіси безпілотного таксі Waymo та Cruise. Але ціна поїздки в них зараз приблизно дорівнює Uber або трохи нижча, хоча в окремі години чи маршрути можуть бути дешевшими на 20-40%.

Як уже повідомляв OBOZ.UA, компанія Uber Technologies Inc. оголосила про плани запустити роботаксі по всьому світу, починаючи з Європи у 2026 році. Для цього вони уклали партнерство з Beijing Momenta Technology Co.

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *